Ugrás a fő tartalomhoz

  • PEOPLE & FOCUS
  • HR menedzsment
  • HR business coaching
    • humán stratégia és kontrolling
    • szervezettervezés
    • munkáltatói márkaépítés
    • szervezetfejlesztés
    • ösztönzéspolitika
    • személyzetfejlesztés
    • munkaerő-biztosítás
    • érdekvédelmi kapcsolatok
  • HR app fejlesztés
    • party & face
    • work & shop
    • go & work
    • t & é & r
    • on & board
  • Kapcsolat
  • PAP(P)OLÓ
  • ÖSSZHANGBAN
  • WANTED
  • HOL NEM VOLT MUNKAKÖRÖK

Szokatlanul magas meló, szokatlanul magas bérért

2020. máj. 13. 12:21

Bár már 1889. március 31-ére elkészült, az akkori világ legmagasabb (300 méteres, angol mértékegységben számolva ezer láb magas) építménye csak 1889. május 15-én nyította meg emeleteit a párizsi világkiállítás nagyközönsége előtt.

A gyáriparos-építőmérnök és tervezőiroda-tulajdonos Gustave Eiffel, valamint Stephen Sauvestre építész, Maurice Koechlin és Emile Nouguier mérnökök közös munkájának eredményeként az Eiffel-torony elképesztő sebességgel épült: az építkezésen dolgozó háromezer munkás két és félmillió szegeccsel illesztette össze a 18 ezer, egyenként tízméteres, a közeli üzemben gyártott, hengerelt acélból készült elemet, amely így havonta 12 méterrel lett magasabb. Pedig az éjjel-nappal folyó építkezés kivitelezőinek egy sztrájkkal is szembe kellett nézniük, mivel a sajátságos, addig soha nem tapasztalt körülmények között végzett munka anyagi ellentételezése messze nem tükrözte a munkások által vállalt veszély mértékét. Az építtető Eiffel, akinek csak egy gondolat járt a fejében: határidőre befejezni a nagy művet, elfogadta és megadta az annak idején kiemelkedően, sőt túlzottan magasnak számító béreket. Ezek után az építkezés igen feszített tempóban, de maximális precizitással a kitűzött határidőre befejeződött. És mára az Eiffel-torony – bár eredetileg ideiglenesnek és a világkiállítás után lebontandónak szánták – a világ egyik leglátogatottabb turista attrakciójává vált.

Azonban az attraktikus építménynek nem csak az építése, hanem a fennmaradása is igen (humán) erőforrás igényes. A vasszerkezetét és az azt összefogó 2,5 millió szegecset, például, minden hetedik évben, mintegy 10 tonna festéket felhasználva, kézi munkával újra kell festeni...



Legutóbbi bejegyzések

  • Ferenc Jóska nyilvánította munkaszüneti nappá
    2025. aug. 20.
  • Kishazánkban inkább második a HARMADIK GENERÁCIÓS ÁTOK
    2025. aug. 18.
  • Brecht: szivarozó munkásértelmiségi
    2025. aug. 14.
  • TRIUMPHAL MARCH - Giuseppe Verdi
    2025. aug. 6.
  • Maslow, stage1
    2025. aug. 2.
  • Munkásparadicsom
    2025. aug. 1.
  • Nem csapat, több annál, (munka)közösség
    2025. júl. 25.


.