Ugrás a fő tartalomhoz

  • PEOPLE & FOCUS
  • HR menedzsment
  • HR business coaching
    • humán stratégia és kontrolling
    • szervezettervezés
    • munkáltatói márkaépítés
    • szervezetfejlesztés
    • ösztönzéspolitika
    • személyzetfejlesztés
    • munkaerő-biztosítás
    • érdekvédelmi kapcsolatok
  • HR app fejlesztés
    • party & face
    • work & shop
    • go & work
    • t & é & r
    • on & board
  • Kapcsolat
  • PAP(P)OLÓ
  • ÖSSZHANGBAN
  • WANTED
  • HOL NEM VOLT MUNKAKÖRÖK

Hiba a recruitment kudarcát a HR nyakába varrni

2017. szept. 18. 10:42

Nem véletlen, hogy a HR stratégiák fókuszában a keresés-kiválasztás priorizált helyét egyre inkább a MEGTARTÁS veszi át, hiszen a BDO Magyarország és a Blooment Alapítvány közelmúltban végzett kutatási eredményei is arra mutatnak rá, hogy:

  • A cégek 26 százalékánál a fluktuáció mértéke meghaladja a 10 %-t (és ezt sok esetben az adott szervezettől való menekülés generálja és nem egy másik szervezet vonzósága;
  • A vállalkozások 77%-nak több mint 2 hónapra van szüksége egy megüresedett munkakör betöltésére. 64%-uk 2-3 hónapos, 12%-uk 3-6 hónapos, míg 5%-uk fél évnél is hosszabb átlagos időt jelölt meg a munkaerő-pótláshoz szükséges időnek (és ebben nincsenek benne az igénylés, illetve az igénylés engedélyezésének folyamatai…) ;
  • A frissen kiválasztott munkatársak 24%-a azonban (minden negyedik új belépő!), rövid időn belül elhagyja a cégeket, mert nem válik be (hiszen sokszor rossz kompromisszumot kénytelenek kötni a munkaerőt igénylők a munkaerőért vívott harc során), vagy talál a maga számára vonzóbb munkahelyet (így a megtalálásukba, alkalmazásukba befektetett költség és energia sohasem térül meg!);
  • A cégek 38%-a szerint legalább 3-6 hónapra, további 9%-uk szerint több mint fél évre van szükség ahhoz, hogy a betanított munkatárs teljes hatékonysággal dolgozzon (azaz a betanítás-orientáció többé ne igényelje más munkatársak extra hozzájárulását tapasztalatátadás vagy helyettesítések formájában. Másképp fogalmazva: ha a betanítás-orientáció elmarad, borítékolható az új munkatárs távozása);
  • Így már nem csoda, hogy a szervezetek 35%-ánál egy munkavállaló pótlása 1 millió forintnál jóval magasabb összeget emészt fel (közvetlen és közvetett hirdetési költségek, a keresés-kiválasztásra fordított munkaóra költségek, a beléptetési költségek, a betanításra-orientációra költött munkaóra költségek, stb. okán)

Mindezek fényében a HR-re mutogatni a magas fluktuáció, az egyre növekvő toborzási költségek vagy a romló beválási mutatók miatt szűklátókörűségre vagy még rosszabb esetben felelősséghárításra utal, de mindenképpen hiba. Pedig a MEGTARTÁS, azaz a profi belső-külső kommunikáció (munkáltatói márkaépítés), következetes belépő orientáció (mentorálás), a cross-training, az ösztönző motiválás, a „leader” vagy „coaching” típusú vezetés, valamint a tudatos és tervezett személyzetfejlesztés mind-mind olyan hangsúlyos humán elem, amely a mindennapi munkavégzés során is (nem csak stratégiai szlogenek szintjén) prioritást kell, hogy élvezzen.

És ez jórészt vezetői hozzáállás, illetve vezetői felelősség, kötelezettség és következetesség kérdése, mert ezek nélkül a toborzás-kiválasztásra fordított egyre növekvő ráfordítás csak ablakon kidobott pénz…



Legutóbbi bejegyzések

  • Villám-POSTÁS! Ja nem, villamos-POSTÁS!
    2025. júl. 4.
  • Kár, hogy olyan keveset tanulunk a zuzmóktól!
    2025. jún. 26.
  • Ép testben, ép dolgozó - a mozgás márpedig kifizetődő
    2025. jún. 20.
  • Vissza a kőkorszaki munkarendek felé
    2025. jún. 16.
  • A fizikai munka (is) agymunka
    2025. jún. 13.
  • PÜNKÖSDI KIRÁLYSÁG - Giuseppe Verdi
    2025. jún. 9.
  • Pünkösdi királyság!
    2025. jún. 9.


.