Ugrás a fő tartalomhoz

  • PEOPLE & FOCUS
  • HR menedzsment
  • HR business coaching
    • humán stratégia és kontrolling
    • szervezettervezés
    • munkáltatói márkaépítés
    • szervezetfejlesztés
    • ösztönzéspolitika
    • személyzetfejlesztés
    • munkaerő-biztosítás
    • érdekvédelmi kapcsolatok
  • HR app fejlesztés
    • party & face
    • work & shop
    • go & work
    • t & é & r
    • on & board
  • Kapcsolat
  • PAP(P)OLÓ
  • ÖSSZHANGBAN
  • WANTED
  • HOL NEM VOLT MUNKAKÖRÖK

Ha nem talál, kreál

2025. febr. 17. 14:26

A bloggerek, a vloggerek, az instacelebek, az influencerek, a citizen developerek, a digitális nomádok, a fizetett kommentelők, vagy épp

  • az illegális és legális-etikus hackerek (pl.: kriptotárca-jelszóhelyreállító) 
  • a mesterséges intelligencia-etetők (címkéző, adatjegyző, promp engineer) 
növekvő térhódításával (állítólag 2035-re 1 milliárdan lesznek!)  egyre népszerűbb életpályacél lett az online térben felépítendő karrier. Az Y, de főleg a Z generáció tagjai közül sokan már reális jövőképként, valós betöltendő „munkakörként” tekintenek ezekre a megnyilvánulási formákra, sőt sokan odáig is eljutnak, hogy ha nem találnak a kívánalmaiknak megfelelő munkát, akkor egyszerűen saját maguknak megkreálják azokat.

A Visa 13 európai országot vizsgáló 2023-as felmérése szerint a magyar alfa-generációs (2010 után született) fiatalok 55 százaléka már keresett pénzt. A felük a közösségi médiaplatformokon, negyedük pedig online streamelésen keresztül.

Persze ez még messze nem általános. A munkavállalás küszöbén álló fiatalok esetén is a megfelelő munkahely utáni kutatás a jellemző aktivitás, és nem a munkakör-kreálás. A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) és a SentiOne nemzetközi cégcsoport közös, az Y és Z generáció online álláskeresési szokásait, a munkakereséssel, illetve pályakezdéssel kapcsolatos élményeit és tapasztalatait - a weben közzétett szöveg, illetve kulcsszó tartalmakon alapuló és a kapcsolódó kommenteket, cikkeket és bejegyzéseket - vizsgáló kutatásából (2017-es!) az derül ki például, hogy Magyarországon egyértelműen a Facebook a legaktívabb és legnépszerűbb felület, második helyen a Twitter, harmadik helyen pedig a gyakorikerdesek.hu áll.

Az álláskeresés témakörének influencer csatornái, azaz a legnagyobb eléréssel és követőbázissal rendelkező online felületek terén azonban már lényeges eltérés van az Y és a Z generáció között. Az Y generáció körében mindhárom legnépszerűbb álláskereső felület a Facebookon található, míg a Z generációnál már megjelennek a YouTube csatornák, olyannyira, hogy a Zék generálta, vagy a róluk szóló tartalmak aránya a kép- és videomegosztó oldalakon ugrásszerűen, 20%-ról 42 %-ra nőtt az Y generációhoz képest.

Nincs mese tehát, kedves toborzók, potenciális munkavállalók után kajtatók! Fel a YouTube-ra is, mert aki kimarad, lemarad!



Ha_nem_talal__kreal_HR_portal-1.png



Legutóbbi bejegyzések

  • Munkásparadicsom
    2025. aug. 1.
  • Maslow, stage1
    2025. júl. 30.
  • Nem csapat, több annál, (munka)közösség
    2025. júl. 25.
  • CEO és HR vezető, össze(f)ér vagy nem (f)ér össze: ez itt a kérdés?
    2025. júl. 23.
  • "…mindent meg kell változtatni ahhoz, hogy semmi ne változzon.”
    2025. júl. 23.
  • Robin. Nem a Hood, hanem a Williams
    2025. júl. 21.
  • EGÉRIRTÓ - hozott szalonnával
    2025. júl. 19.


.